Sunday, April 14

Καλάθι με βελονάκι για αρχάριους


Αυτή ήταν η εβδομάδα των καλαθιών, σχέδια εμπνεύσεις για αποθήκευση πραγμάτων σε καλαθάκια


 κλωθογυρνούσαν στο μυαλό μου  και το πιο δύσκολο ήταν να αποφασίσω τι να πρωτοπλέξω, με έπιασε και μιά μανία να δείξω γρήγορα κάτι πλεγμένο στο blog και μάγκωσε  και λίγο το χέρι μου αλλά χαλάλι, έπλεξα 2 καλάθια .Σας δινω εδώ το σχέδιο , βάζω και τους αγγλικούς όρους για όσες είναι εξοικιωμένες με αυτούς και  αφήστε και σείς τη φαντασία σας να δημιουργήσει. Εχοντας τα βασικά όπως τον πάτο του καλαθιού μπορείτε να κάνετε  ψηλά ή χαμηλά καλάθια,  με μικρό πάτο ή μεγαλύτερο.

Πλέκουμε πρώτα τον πάτο του καλαθιού ώς εξής:


Πλεξτε 4 αλυσίδες και ενώστε με βουβό γαιτανάκι (slip stitch) να σχηματιστεί κύκλος

Πρώτος γύρος- πλέξτε 3 αλυσίδες, μετά πλέξτε 11 ποδαράκια (uk trembles) μέσα στον κύκλο, ενώστε με βουβό  γαιτανάκι  (12 ποδαράκια).


Δεύτερος γύρος-πλέξτε 3 αλυσίδες και ένα ποδαράκι στην ίδια θηλειά, μετά 2 ποδαράκια στην επόμενη θηλειά και συνεχίστε έτσι ώς το τέλος  , ενώστε με βουβό γαιτανάκι στην Τρίτη αλυσίδα που πλέξατε στην αρχή(24 ποδαράκια).


Τρίτος γύρος- πλέξτε 3 αλυσίδες , μετά 2 ποδαράκια στην επόμενη θηλειά,( 1 ποδαράκι στην επόμενη θηλειά και 2 μαζί στην επόμενη θηλειά ) και συνεχίστε έτσι ώς το τέλος της σειράς, ενώστε με βουβό γαιτανάκι στην τρίτη αλυσίδα που κάνατε στην αρχή (36 ποδαράκια).


Τέταρτος γύρος- πλέξτε 3 αλυσίδες, μετά 1 ποδαράκι στην επόμενη θηλειά και μετά 2 ποδαράκια μαζί στην επόμενη θηλειά,( 2  ποδαράκια στις 2 επόμενες θηλειές και 2 ποδαράκια μαζί στην επόμενη θηλειά) και συνεχίστε  έτσι ώς το τέλος της σειράς, ενώστε με βουβό γαιτανάκι στην τρίτη αλυσίδα  που κάνατε στην αρχή (48 ποδαράκια).


Πέμπτος γύρος- πλέξτε 3 αλυσίδες, μετά πλέξτε 2 ποδαράκια στις 2 επόμενες θηλειές και 2 ποδαράκια μαζί στην επόμενη θηλειά,( 3 ποδαράκια στις 3 επόμενες θηλειές και 2 ποδαράκια μαζί στην επόμενη θηλειά) και συνεχίστε έτσι ώς το τέλος της σειράς, ενώστε με βουβό γαιτανάκι στην τρίτη αλυσίδα που κάνατε στην αρχή (60 ποδαράκια).


Αυτός είναι ο στρογγυλός πάτος του καλαθιού, αν θέλετε αυξήστε γύρους γαι πιο φαρδιά καλάθια με τον ίδιο τρόπο.


Τώρα αρχίστε το πλαινό μέρος, την πρώτη σειρά για να γωνιάσει και να γίνει σφιχτή τη δουλεύετε βάζοντας το βελονάκι σας   απο πίσω πρός τα εμπρός στη βάσω απο το ποδαράκι της κάτω σειράς(δείτε το βίντεο για να καταλάβετε) και κάνετε π’αλι συνέχεια ποδαράκια.


Πρώτα απο όλα κάντε ένα βουβό γαιτανάκι μπαίνοντας απο πίσω προς τα εμπρός  στο ποδαράκι που βρίσκεται κάτω απο το βελονάκι σας, μετά πλέξτε 3 αλυσίδες, τώρα συνεχίστε πλέκοντας ποδαράκια  σε όλες τις επόμενες θηλειές, μπαίνοντας πάντα απο πίσω προς τα εμπρός στη βάση των ποδαρακίων της κάτω σειράς, ενώστε με βουβό γαιτανάκι κάτω απο τις 3 αλυσίδες που πλέξατε στην αρχή και μετρήστε να βεβαιωθείτε ότι έχετε 60 ποδαράκια.


Συνεχίστε κανονικά τις επόμενες σειρές κάνοντας 60 ποδαράκια σε κάθε σειρά αλλά μπαίνοντας κανονικά στις θηλειές της προηγούμενης σειράς( και όχι απο πίσω προς τα εμπρός).  Κάνετε όσες σειρές θέλετε , εγώ έκανα 7 σειρές.


Η προτελευταία σειρά  γίνεται  ώς εξής-πλέξτε όλα τα ποδαράκια μπαίνοντας στη βάση των ποδαρακίων της κάτω σειράς απο εμπρός πρός τα πίσω  δηλαδή ανάποδα απο ότι κάνατε στην αρχή.


Η τελευταία σειρά γίνεται ώς εξής-πλέξτε 1 αλυσίδα και μετά πλέξτε  συνέχεια άρριχτα γαιτανάκια ( uk double crochets)  ώς το τέλος πάλι μπαίνοντας απο εμπρός πρός τα πίσω στη βάση των ποδαρακίων της προτελευταίας σειράς, ενώστε με βουβό γαιτανάκι και ασφαλίστε το νήμα σας.


Αυτό ήταν, ού.....φφφφφ άλλο ένα σχέδιο γράφτηκε, θα ήθελα πολύ να μου λέτε αν είναι καθαρά γραμμένες οι πλέξεις , γενικά αν είναι κατανοητά και βγαίνει το σχέδιο καλά χωρίς προβλήματα. 

Πρασπαθώ πάντα να τα γράφω αναλυτικά, μή σας τρομάζει το μεγάλο κείμενο, πιάστε γύρο γύρο το σχέδιο χωρίς να βλέπετε τί γράφει γαι τον επόμενο γύρο, έτσι το μυαλό είναι πιό καθαρό και βήμα βήμα θα πλέκετε εύκολα, αυτό κάνω κι εγώ όταν βγάζω σχέδιο, σας φιλώ χαίρομα πολύ  όταν μου γράφετε, να το κάνετε συχνά και να μου στέλνετε φωτογραφίες απο τα κατορθώματα σας να τις ανεβάζω, Μαίρη!

 
































47 comments:

  1. Καλησπέρα, κοντεύω να το τελειώσω και γίνεται πανέμορφο. μπορείτε να μου πείτε πως γίνονται τα χερούλια; ευχαριστώ και να είστε πάντα καλά για να μας δείχνετε τόσα όμορφα πράγματα

    Γιάννα

    ReplyDelete
  2. Καλημέρα σου, χαίρομαι πολύ που το τελειώνεις, θα κάνω βίντεο για τα χερούλια αλλά μέχρι να το κάνω στο γράφω πώς γίνεται. Κάνε 30 αλυσίδες, μπές στη τρίτη αλυσίδα και κάνε ποδαράκια και ποδαράκια ώς το τέλος ρης σειράς, γύρνα, πλέξε 3 αλυσίδες και μετά ποδαράκια ώς το τέλος της σειράς και κλείσε , αυτό ειναι το ένα χερούλι , δηλαδή 2 σειρές απο ποδαράκια. Μετά το γεμίζω με γέμισμα μαξιλαριού , δές την ανάρτησή μου στις δημοφιλείς αριστερά, πλεκτή τσάντα σχέδιο, εκεί δείχνω πώς το κλείνω ράβοντας με κλωστή λίγο χοντρή και βελόνα. Με βελόνα πάλι ράβοντας το εφαρμόζω στο τελείωμα του καλαθιού και με πολλές βελονιές , μη σε νοιάζει δεν θα φανούν το σταθεροποιώ, καλή επιτυχία ότι θέλεις πάλι ρώτα με, φιλιά Μαίρη.

    ReplyDelete
  3. Τι ποιότητα νήμα χρησιμοποιήσετε στο πρώτο καλάθι; Τι ποσότητα χρειάζεται ; Ευχαριστώ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλησπέρα, στο πρώτο καλάθι το πιό χοντρό χρησιμοποίησα cotton cord, βαμβαβακερό κορδόνι της Katia των 100 γραμμαρίων που βγάζει 50-55 YARDS και χρειάστηκα 2 τέτοια, θα δείξω και πώς το ντύνω με ύφασμα και σκέφτομαι να βάλω σκληρό πάτο, τα λέμε γαι ότι θελήσεις Μαίρη

      Delete
  4. Καλησπέρα, ευχαριστώ για τις πληροφορίες για τα χερούλια.
    Εγώ το έκανα με σπάγκο από μαγαζί με υλικά οικοδομών. Είναι λιγάκι σκληρό, γίνεται τραχύ αλλά πανέμορφο.
    Γιάννα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλή ιδέα, ευχαριστώ

      Delete
    2. Να σου πώ ωραία ιδέα κι εμένα μου αρέσει να πλέκω με παράξενα νήματα, εξάλου μπορείς να πλέξεις με τα πάντα, με κομμάτια βαμβακολύκρας σαν αυτά των ελαστικών καλοκαιρινών μπλουζών , με κομμάτια,λωρίδες διάφορων υφασμάτων, θα κάνω πατάκια σε λίγο τέτοια, stay in touch που λέμε στην Ελλάδα, φιλιά Μαίρη

      Delete
  5. Ηρθα αργά σαν το..δρακουλάκι να σε γνωρίσω, ψώφια στη κούραση όμως η περιέργεια της ..γάτας που με διακρίνει ήταν μεγαλύτερη. Γλυκιά μου τι όμορφα τα λες; με κάνεις να ψάξω το βελονάκι και ν'αγοράσω νήμα.Για τεχνικούς λέει λόγους δεν με δέχεται η παρακολούθηση σου .Αύριο λοιπόν θα..επανέλθω, ξεκούραστη να μπω, φιλάκιαΑχτιδένια..καληνύχτααααααα!!νυστάζωωωωωωω!

    ReplyDelete
  6. Γειά σου Αχτιδένια και τι ωραίο όνομα , καμμία σχέση με δρακουλάκι, τα λέμε το πρωι, όσο για βελονάκι είναι κι αυτό μια τρέλλα όπως όλα τα άλλα, κολλάς και κουράζεσαι και ξεκουράζεσαι μέσα απο αυτό, καληνύχτα!

    ReplyDelete
  7. Καλημέρα Μαρια!!Καλώς σέ βρήκα!!Τί όμορφο πού είναι τό σπιτάκι σου!!Γεμάτο όμορφες κατασκευές!!Επειδή μέ τό βελονάκι έχω άριστες σχέσεις,θά φτιάξω τό όμορφο καλαθάκι πού μάς προτείνης!Θά χαρώ νά μέ βρής εδώ,
    http://decdimisaussi.blogspot.gr/
    Καλό Σ/Κ!!Φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γειά σου Dimi απο την μακρινή Αυστραλία, χαίρομαι πολύ που σε γνωρίζω, να χαίρεσαι τις κόρες και τα εγγόνια σου. Τα ντεκουπάζ σου είναι πανέμορφα , δεν έχω κάνει ποτέ, θα δοκιμασω τώρα μόλις βρώ ευκαιρία, κούκλα η κουκλίτσα που έφτιαξες μπράβο σου, εύχομαι να τα λέμε συχνά Μαίρη

      Delete
    2. Στην αρχή νόμισα είσαι Αυστραλία αλλά εντάξει Λαγονήσι πολύ κοντύτερα , καλύτερα έτσι

      Delete
  8. Μαρία τι τέλεια καλάθια. Αστα! απο βελονάκι είμαι άσχετη. Όχι για αρχάριους αλλά για ατάλαντους πρέπει να βρω βιντεάκια. χαχαχα
    Πέρνα απο το σπιτικό μου- σου έχω χαρίσει βραβείο. Σε περιμένει να το πάρεις. Φιλιά!!

    ReplyDelete
  9. Γειά σου Xris Kat πέρασα βέβαια, έτσι θα άφηνα το βραβείο μου και έχει ιδιαίτερη αξία είναι το πρώτο μου , να είσαι καλά ευχαριστώ, όσο για πλέξιμο ΄μόνο ατάλαντη δεν είσαι αλλά κι εγώ είμαι καλή δασκάλα θα σε μάθαινα τάκα τάκα, φιλιά Μαίρη

    ReplyDelete
  10. Looks so beautiful,love it.*__*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much Vanessa, love your blog, so fresh!

      Delete
  11. Παρα πολύ όμορφα τα καλαθάκια σου! Μπράβο!

    ReplyDelete
  12. Γειά σου Νίκη, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, πολύ ωραίο το blog σας, αν και έχω ξεφύγει απο αυτή την ηλικία τα παιδιά μου είναι 27 και 25, κι εγώ 50 , μου αρέσουν οι κατασκευές γενικά, η δουλειά μου ήταν τα παιδικά ρούχα σχεδιασμός , πατρόν κεντημα απο όλα, η σελίδα σου με κάνει να τα νοσταλγώ και είναι φρεσκια και νεανική.Αν αποφασίσεις να πλέξεις ρώτα με ότι θές, φιλιά Μαίρη

    ReplyDelete
  13. ευχαριστώ για τα ωραία πράγματα που μας μαθαίνεις.
    μήπως θα μπορούσες κάποια στιγμούλα, αν έχεις χρόνο, να ανεβάσεις οδηγίες για εύκολα πλεκτά ρουχαλάκια-παιδικά η μπεμπέ;
    Νίκη

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γειά σου Νίκη , ναι θα ανεβάσω ρουχαλάκια, με τι πλέκεις βελόνες ή βελονάκι?,

      Delete
  14. με βελονάκι.
    ευχαριστώ πολύ, από σένα μαθαίνω
    Νίκη

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ωραία για να ξέρω γιατι για βελονάκι με βαμβακερό νήμα θα φτιάξω μπλούζα, καλό Πάσχα Νίκη!

      Delete
  15. καλό Πάσχα και σε σένα κι ευχαριστώ πολύ,
    Νίκη

    ReplyDelete
  16. kalimera ,evxaristo felo na sas po, ine katapliktika ola!!!!!!!!!!!!!!kai evkola.

    ReplyDelete
  17. Γειά σου και σε ευχαριστώ πολύ , πολύ χαίρομαι όταν κάποιος πλέκει κάποιο απο τα σχέδια, γίνε και μέλος μου να ανεβαίνω η νέα μπλογκερ, πολλα φιλιά Μαίρη!

    ReplyDelete
  18. παρα πολυ ομορφο και πρακτικο,να σαι καλα!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ευχαριστω πολυ νασαι καλα, φιλιά!

      Delete
  19. Καλημέρα Μαίρη, είμαι μια αρχάρια του πλεξίματος που αφού έψαξα πολύ στο youtube για βιντεάκια που θα με βοηθούσαν, έπεσα πάνω στο δικό σου και ομολογώ πως ήταν το πιο κατανοητό απ' όλα όσα είδα. Έτσι ξεκίνησα και κατάφερα να τελειώσω το καλαθάκι μπαίνοντας και στο blog σου που έχεις κάνει πολύ καλή δουλειά αν και δεν κατάφερα ακόμη να δω πολλά :) Γι' αυτό θέλω να σε ρωτήσω πως μπορώ να πλέξω βρεφικά παπουτσάκια/καλτσάκια και σκουφάκι.
    Ευχαριστώ και πάλι για τη βοήθεια
    Μαρία

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλημερα Μαρια μου σε ευχαριστω πολυ χαιρομαι οταν καποιος πλεκει κι εγω αλλωστε μαθαινω ακομη, παπουτσακια εχω ενα σχεδιο λιγο καλοκαιρινο βεβαια μπες στηο μπλογκ μου αν θες επανω στην κατηγορια crochet και θα τα βρεις αλλα θα δειξω σε λιγο μποτακια , χειμερινα δηλαδη να φοριουνται στα κρυα και θα εχω και οδηγιες , μπορεις να μπεις στο pinterest moυ , επανω επανω στο μπλογκ μου το γραφει κει εκει εχω φακελο crochet και εχει μεσα παμπολες φωτογραφιες με πολυ ωωραια σχεδια, αν κανεις διπλο κλικ στην εικονα σε παει στη σελιδα οπου πιθανον να εχει γραμμενο το σχεδιο στα αγγλικα, φιλιά πολλα!

      Delete
  20. Αν κ αρχάρια αύριο σκέφτομαι να αγοράσω βελόνες κ να δοκιμάσω κι εγώ...τόσο ωραία τα δείχνεις!!!!Μπράβο κ μη σταματήσεις να μας μαθαίνεις όμορφα πράγματα....Πλέον θα είμαι συχνά στη σελιδούλα σου...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μαριλου μου αν πιασεις βελονακι ...κινδυνευεις να σου αρεσει χα χα .....δοκιμασε το φιλιά πολλα και σε ευχαριστω!!!

      Delete
  21. Έκανα 2 καλαθάκια για το μπάνιο μου τα οποία στόλισα με χειροποίητα διακοσμητικά και είναι πραγματικά υπέροχα!!!! Τα έπλεξα με νήμα από οικοδομικά υλικά (είναι λίγο σκληρό αλλά σταθερό και δίνει ένα φυσικό αποτέλεσμα). Ευχαριστώ πολύ κυρία Μαίρη είστε μια πραγματική έμπνευση! Συνεχίστε έτσι να μας δίνεται τα φώτα σας!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μπραβο σου ...τελειο υλικο αυτο το νημα γιατι ειιναι λιγο σκληρο και ετσι στεκεται πιο καλα το καλαθι, φιλιά και σε ευχαριστω!

      Delete
  22. κυρια μαιρη εχω μεινει αφωνη με τις κατασκευες σας ελπιζω να καταφερω να φτιαξω το καλαθακι.Θελω να σας ρωτησω εαν εχετε και νηματα τα οποια εσεις εμπορευεστε

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γεια σου Πρωτομαγια σημερα και σου ευχομαι να περασεις πολυ ομορφα, αν το φτιαξεις το καλαθι στειλε και καμμια φωτογραφια να το δω, νηματα οχι δεν εμπορευομαι αν και το σκεφτηκα , ισως αργοτερα παντως για το καλαθι ψαξε καποιο χοντρο βαμβακερο γιατι αλλιως θα πεφτει, φιλια!

      Delete
  23. Μαίρη να είσαι καλά κορίτσι μου!!! Έχω φτιάξει τόσα πράγματα που έχω δει από εσένα!!!! Αυτό το καλαθάκι δε? Έχω κάνει δωράκια και δωράκια και μου ζητάνε ξανά και ξανά!!!
    Σ' ευχαριστώ πολύ!!!
    Μια συνονόματη.... Μαίρη

    ReplyDelete
    Replies
    1. Φιλεναδα ...χαιρομαι πολυ που εφτιαξες τοσα πραγματα , τι προκοπη μας πιανει εεε....ειδικα οταν αρεσουν αυτα που φτιαχνεις και μενα με πιανει μια ορεξη να κανω κι αλλα , καλα καλοκαιρινα πλεξιματα!!

      Delete
  24. ΤΕΛΕΙΟ!!!!!! Το ξεκίνησα και το τέλειωσα κιόλας. Το έκανα πράσινο - κόκκινο για χριστουγεννιατικο δώρο. Θα προσπαθήσω να βάλω και φωτογραφία!!!!! Καλές γιορτές!!!! και ευχαριστώ πολύ!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. μπραβο μαρια μου πολυ χαιρομαι και πραγματικα ειναι καλη ιδεα για χριστουγεννιατικο καλαθι , καλες γιορτες να εχεις και καλες δημιουργιες, φιλια πολλα!

      Delete
  25. Καλησπερα !! Ομολογω οτι εισαι πολυ καλη δασκαλα !!τα δειχνεις πολυ απλα και ευκολα! Συγχαριτηρια! Εγω πηρα την ιδεα να ξεκινησω το βελονακιβαπο την γιαγια μου και το πρωτο μ εργοχειρο ειναι αυτο το καλαθακι ..δεν το εχω τελιωσει ακομα βεβαια ,θελω λιγο ακομα . Πηρα απο ενα γειτονικο μαγακι ενα κουβαρι ακριλικο αλλα δεν ειχε και πολλα πραγματα εκει αλλα καλη λυση για αρχη μιας και ανυπομωνουσα. Εν τελη βρικα ενα πολυ καλο μαγαζι για προμηθειες . Αυτο που με πεδεψε πολυ ειναι οτι απ τη μια μου σουρωνε απο την αλλη εκλεινε .. τον πατο τον ξυλωσα αρκετες φορες και τον καταφερα αλλα το γυρο γυρο δεν μπορω να καταλαβω γιατιωεγινε ετσι !το εκανα πολυ προσεκτικα .ισως να φταιει και το μαλλι .. Ζηταω την συμβουλη σου!!και παλι συγχαριτηρια !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γεια σου Βανα , σε ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια, γιατι να σου σουρωνει? δες καλα στο βιντεακι πού μπαινουμε δηλαδη σε αποια τρυπουλα, αν μπαινεις στο σωστο σημειο θα ειναι οκ και τα ποδαρακια θα τα μετρας για να ειναι ο σωστος αριθμος, καλο πλεξιμο!!

      Delete
  26. ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ 5 ΓΥΡΟ ΟΚ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ ΠΟΙΑ ΒΗΜΑΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΩ;

    ReplyDelete
  27. Οταν τελειωσεις το πατο και αρχισεις να ανεβαινεις τοτε απλα ψηλωνει, πλεκεις ιδιους γυρους.

    ReplyDelete
  28. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΔΙΑΤΥΠΩΣΑ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ ΜΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ 5 ΓΥΡΟ ΤΟ ΚΑΝΩ ΣΩΣΤΑ ΑΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΚΥΚΛΟΥΣ Η ΓΥΡΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ Ο ΠΑΤΟΣ ΠΟΙΕΣ ΘΗΛΙΕΣ ΚΑΝΩ .

    ReplyDelete
    Replies
    1. αν θες να κανεις εκτο γυρο κσντον ή με οσα ποδαρακια εχεις δηλαδη χωρις αυξηση καθολου ή κανε 4 ποδαρακια μονα και ενα διπλο

      Delete
    2. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ . ! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ . ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ.

      Delete

I will be very glad to read your comment!