Σάββατο, 19 Απριλίου 2014

Μεγάλη εβδομάδα!






Σήμερα θα σας ξαναπάω βόλτα στα βλαχοχώρια...στη Κλεισούρα όπου βρέθηκα για μια μέρα , μοναδική!


Είναι το χωριό του παππού μου και είχα ξαναβρεθεί εκεί και σας ξενάγησα το Σεπτέμβρη που μας πέρασε όταν γιόρταζε το μοναστήρι της Παναγίας. Θελήσαμε να βρεθούμε ξανά εκεί αυτή τη βδομάδα για να νοιώσουμε ηρεμία και κατάνυξη , κάτι που ο τόπος δίνει απλόχερα! 



 Το οδοιπορικό μας ήταν λίγο περιπετειώδες !


Πάντα μπερδευόμαστε όταν φτάνουμε Πτολεμαίδα για να βγούμε για Κλεισούρα αλλά αυτή τη φορά χαθήκαμε για τα καλά και περάσαμε απο κάποια χωριά που εκείνη την ώρα ήταν τόσο έρημα που δεν έβρισκες ψυχή να ρωτήσεις πού είσαι! Με τα χίλια ζόρια και τριγυρνώντας στα στενά δρομάκια βρήκαμε μια κυρία που μας πληροφόρησε ότι είμασταν στο Εμπόριο !








Στρίβοντας για να φύγουμε απο εκεί και να βγούμε τελεικά στο σωστό δρόμο ,δείτε τί βρήκαμε μπροστά μας ....ένα σύνθετο κτίσμα, μια εκκλησία με ένα πύργο δίπλα της , μα πραγματικά ένας πύργος που ήταν βιβλιοθήκη ,  μια μικρή λιμνούλα στο κάτω μέρος με δύο λιοντάρια να τη φυλάνε και κάτι τεράστιες γαλάζιες πέτρες μέσα να βρέχονται απο συντριβανάκια που μόνο κάποιος φυσικός θα ξέρει τί είναι !





 Μείναμε γοητευμένοι να περιδιαβαίνουμε τον έρημο χώρο και βέβαια μετάνοιωσα που φώναζα στον άντρα μου για το πώς τα κατάφερε πάλι και χαθήκαμε !






Στο αυτοκίνητο ξανά και πάμε ψάχνοντας το δρόμο μας....Σταμάτημα για κολατσιό όμως γιατί μεσημέριασε και τί κολατσιό, φασόλια πιάζ στο τάπερ και για όποιον δεν ξέρει τι ειναι, φασόλια βρασμένα και μετά αλάτι , λάδι , μαιδανός, πιπεράκια τουρσί , ελιές και κρεμμύδι !! Μαζί μας έφαγε και η κοκκαλιάρα η Φούφα που μας πέτυχε στο φαί και χόρτασε η καυμένη μπόλικα ψωμιά βουτηγμένα στο λάδι !
Φούφα την ονόμασα εγώ γιατι το επόμενο χωριό μετά το Εμπόριο λέγεται Φούφα !!! μα ακούστε τί όμορφο όνομα είναι αυτό!





Επιτέλους βγήκαμε στο μοναστήρι και πάμε για Κλεισούρα  να αφήσουμε τα πράγματά μας και να ξανακατεβούμε το απόγευμα.Δείτε  το χωριό ! Ναί μέσα Απρίλη και ένας ξεχασμένος χιονιάς το στόλισε !!  Ο ήλιος έλαμπε αλλά το κρύο τσουχτερό!














Ο άγιος Μάρκος , ένα απο τα ξωκκλήσια του χωριού ,πανέμορφο πάνω στο λόφο!

Ξέρω ...δεν ταιριάζει τώρα ανοιξιάτικα να σας δείχνω χιόνια αλλά δείτε αυτή τη βόρεια Ελλάδα και πώς ζεί, τί συνθήκες αντιμετωπίζει !

Στο μοναστήρι για τα 12 ευαγγέλια ήταν όλα κατανυκτικά! Τρία τέσσερα άτομα στην αρχή που μετα γίναμε  καμμιά εικοσιπενταριά, μοιραστήκαμε τρείς ώρες στη παλιά πέτρινη εκκλησία τη φωτισμένη μόνο με τα κεριά και  ένα καταπληκτικό φώς που έμπαινε απο το αίθριο ψηλά στη μέση της εκκλησίας, με γλυκές ψαλμωδίες απο τις αδελφές , χωρίς μικρόφωνα , όλα λιτά ασκητικά όπως στα διηγήματα του Παπαδιαμάντη!

Το μοναστήρι  όπως φαίνεται κρυμμένο πίσω απο τα δένδρα, κατεβαίνοντας απο τη Κλεισούρα!




Σάββατο της Ανάστασης και θα τρέχουμε όλη τη μέρα ψώνια της τελευταίας στιγμής , μαγειρίτσα, τσουρέκια .


Κυριακή του Πάσχα !! σας εύχομαι να περάσετε πολύ όμορφα με τραπέζια , κατσικάκι, καλοψημένη πέτσα,σαλάτες ...όλα τα καλά του κόσμου!

Καλή Ανάσταση!!

57 σχόλια:

  1. Πω πω !!! Τι ομορφιά είναι αυτή !!!
    Τα ανοιξιάτικα παιχνίδια της φύσης έχουν τη μαγεία τους !!!
    Μου θύμησες κάποιο Πάσχα σε χωριό των Βαρδουσίων με χιόνι, κρύο και έναν παπά για δεν ξέρω πόσα χωριά, που κατέληξε σε μας γύρω στις 2 τη νύχτα για Ανάσταση !!! Πάντως ήταν πολύ ωραία και το ευχαριστηθήκαμε γιατί ήταν κάτι τελείως πρωτόγνωρο για μας !! Καλά να περάσεις, να ευχαριστηθείς τη διαμονή σου και καλή Ανάσταση !!!!! Φιλιά !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρανια μου εγω τρελλαινομαι για κατι τετοια και στη Κρητη που βρεθηκα ετσι ηταν ενας παπας για πολλα χωρια! παντως ηταν η Κλεισουρα πολυ ομορφη και ολα ηταν ωραια απλα χωρις συνωστισμο, μακαρι να
      έμενα και για Πασχα , σου ευχομαι να περασεις πολυ ομορφα όπου κι αν εισαι, πολλα φιλια!

      Διαγραφή
  2. Απίστευτο το χιονισμένο τοπίο στην καρδιά της Ανοιξης !!!!! ΥΠΕΡΟΧΗ η βόλτα που μας πήγες , Μαίρη μου !!!!!
    Kαλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα με υγεία !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικη μου σε ευχαριστω , καλη Ανασταση με πολυ χαρά και ωραια φαγητα και ωραιους ανθρωπους γυρω σου!

      Διαγραφή
  3. .....(¯`°v°´¯)
    …....(_.^._)...(¯`°v°´¯)
    ....(¯`°v°´¯) ....(_.^._)
    ......(_.^._)
    ______§§____________§§
    _____§__§__________§__§
    ___§§____§_________§___§
    __§___§___§_______§____§
    _§____§____§_____§____§
    _§___§_§____§___§____§
    _§§§§___§___§§§§§___§
    _________§_________§___§§_§§
    ________§___§§_§§___§_§§§a§§§
    _______§_____________§_§h§§§
    _______§______§______§__§§§
    _______§____§___§____§___§
    ________§____§§§____§___§
    _______§§§§§_____§§§§§_§
    _§§§__§_____§§§§§_____§__§§§
    §_§_§§____§_______§__§_§§_§_§
    §____§_____§_____§__§__§____§
    _§____§____§_____§_§__§____§
    __§____§§§§_______§§§§____§
    ___§____§___________§____§
    ____§____§§§_____§§§____§
    _____§§§§___§§§§§___§§§§

    ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαρα μου καλη Ανασταση , τι ομορφο λαγουδι μου εστειλες!! φιλιά πολλα!

      Διαγραφή
  4. Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα!
    Όμορφο μέρος για γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ολα καλα Μαρια μου και σε σενα , σε ευχαριστω και σε φιλω!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχες οι εικόνες Μαίρη μου!!!
    Καλά να περάσεις!
    Καλή Ανάσταση να έχετε!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστεα μου σε ευχαριστω , εσεις εκει κατω σιγουρα εχετε ζεστη οχι χιονια οπως εδω πανω ! να περασεις πολυ ομορφα, φιλιά πολλα!

      Διαγραφή
  6. Τι όμορφα μέρη! Ειναι λίγο μακρινά αλλά εύχομαι να τα γνωρίσουμε κάποτε κι εμεις από κοντά! Πάντως κι εδώ Πάσχα σε λευκό φόντο κάνουμε φετος και με αρκετό κρύο!
    Φιλιά πολλά, καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Νικη μου μακρινα μερη εεε.....τι κριμα! και αξιζουν να τα επεισκεφτει κανεις ! καλη Ανασταση σου ευχομαι , χαρουμενη και γεματη αγαπη!

      Διαγραφή
  7. Δεν έχω πάει ποτέ, αλλά φαίνεται υπέροχος τόπος!
    Και πόσο "ζηλεύω" το χιόνι.... (Δεν το συναντώ συχνά βλέπεις...)
    ;-)
    Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση, γλυκιά μου!
    Να περάσεις υπέροχα!
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιαννα μου να περσασεις πολυ ομορφα με ζεστη και ηλιο και φιλους και οικογενεια !! σε ευχαριστω για τις ευχες σου και σου στελνω πολλα πολλα φιλια!

      Διαγραφή
  8. Υπέροχες φωτογραφίες! Ποια να πρωτοσχολιάσω???
    Καλή Ανάσταση Μαίρη και καλά να περάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Rylie σε ευχαριστω πολυ καλη Ανασταση κοριτσι μου να περασεις !!

      Διαγραφή
  9. Τι υπεροχος τοπος! ποση ομορφια !
    Καλο Πασχα με υγεια πανω απ ολα !
    Φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρια μου να εισαι καλα και να περασεις ομορφα το Πασχα , σε ευχαριστω και σε φιλω!

      Διαγραφή
  10. Από τις φωτογραφίες σου φαίνεται να είναι μαγευτικός ο τόπος που βρίσκεσαι!
    Καλή Ανάσταση με υγεία! Να περάσετε όμορφα!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παλομα μου σε ευχαριστω ...για μια μερα ηταν η εκδρομη και γυρισα και τωρα περιμενω να ψησω τα τσουρεκια μου!! πολλα φιλια και καλη Ανασταση!!

      Διαγραφή
  11. Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα να έχεις με υγεία. Να περάσεις όμορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερινα μου καλη Ανασταση και σε σενα ...με υγεια , χαρα αγαπη!!!

      Διαγραφή
  12. Μα τι υπέροχα μέρη είναι αυτά Μαίρη μου !!
    Καλή Ανάσταση σε όλους μας με αγάπη, υγεία και φως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικολ μου τα δειχνω αυτα τα μερη γιατι κι εγω τα βρισκω υπεροχα και σε ευχαριστω πολυ , τα φιλιά μου και ευχες για πολυ ομορφο Πασχα!

      Διαγραφή
  13. Γοητεύτηκα απ' τις ομορφιές.
    Καλή Ανάσταση να έχετε
    και μη μου αγχώνεσαι όλα θα γίνουν.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φλωρα ετσι λες να μην αγχωνομαι εεε.....μα ολο το προσπαθω αλλα δεν ξερω τί καταφερνω στο τελος, θα σε ακουσω λοιπον ...σε ευχαριστω και σου ευχομαι καλη Ανασταση με αγαπη και χαρα ! φιλια πολλα!

      Διαγραφή
  14. Καλή Ανάσταση,να περάσεις πολύ όμορφα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλη Ανασταση φιλεναδα και συ να περασεις ομορφα αυριο , σου απαντω στο παραπεντε και τρεχω στην εκκλησια , φιλια πολλα!

      Διαγραφή
  15. πολυ ομορφα νασαι καλα που το μοιραστηκαμε Μαιρη μου , καλη Ανασταση και καλο Πασχα φιλεναδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω πολυ Κατια μου κι εγω χαιρομαι να τα μοιραζομα;ι μαζι σας, φιλακια και καλη Ανασταση!!

      Διαγραφή
  16. Ομορφο το ταξίδι σας με τις ονειρεμένες εικόνες που μοιράστηκες μαζί μας .Υπέροχες οι σμαραγδένιες πέτρες!!!!Χριστός Ανέστη και χρόνια σας πολλά.Να περνάτε όμορφα και χαρούμενα!! Φιλάκι Πασχαλινά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εφη μου Χριστος Ανεστη και χρονια πολλα και ειδικα στη κορη σου !! φιλια πολλα!

      Διαγραφή
  17. Όμορφες φωτος
    Χριστός Ανέστη με υγεία
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολυ ...χρονια σου πολλα και Χριστος Ανεστη Μαρια Ελενα μου!!

      Διαγραφή
  18. Χριστός Ανέστη!
    Ωραίες εικόνες, δεν έχω πάει :)

    mononai.blogspot.gr
    fetoula.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Αριαδνη μου και χρονια μας πολλα!

      Διαγραφή
  19. Χρόνια πολλά Μαίρη!!!!! Πανέμορφες εικόνες!!! τι ωραίο χωριουδάκι!!! και η Φούφα πολύ γλυκούλα!!! :) φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευη χρονια πολλα ...Χριστος Ανεστη!! και μεσα μας και εξω μας , φιλακια και σε ευχαριστω πολυ!!

      Διαγραφή
  20. Χρόνια πολλά Μαίρη μου Χριστός Ανέστη!
    Πολύ όμορφα χωριά...δεν έχω πάει προς αυτά τα μέρη.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενη μου χρονια πολλα , ελπιζω να περασες ομορφα το Πασχα ...αυτα τα μερη ειναι λιγο αδικημενα αλλα οντως πανεμορφα ...σου ευχομαι να βρεθεις καποτε εκει! πολλα φιλια σου στελνω και την αγαπη μου!

      Διαγραφή
  21. Χριστός Ανέστη Μαίρη μου!! Και του χρόνου με υγεία και χαρά!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κικη μου ευχαριστω και σε σενα χρονια πολλα!!! μα εισαι καλα , φιλακια!

      Διαγραφή
  22. Χριστός Ανέστη, Μαίρη μου !!!!
    Υπέροχο το ταξίδι που μας πήγες!!! Φαντάζομαι την κατανυκτική ακολουθία της Μ.Πέμπτης στο μοναστήρι! Υπέροχα πρέπει να ήταν!
    Και του χρόνου, με υγεία, να περάσετε τοσο όμορφα!!!!
    Πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριαννα μου αξιζε πραγματικα , ακομη και για μια μερα που πηγα ενοιωσα πολυ αλλιωτικα τη Μ Πεμπτη....χρονια μας πολλα και του χρονου!!

      Διαγραφή
  23. Χρόνια Πολλά Χριστός Ανέστη!!
    Τι όμορφο μέρος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρονια πολλα Κατερινα μου !! φιλια πολλα!

      Διαγραφή
  24. Χριστός Ανέστη, Μαίρη μου!!!
    Υπέροχο το οδοιπορικό σου !! Απίστευτη η ομορφιά του τοπίου!
    Πρέπει να περάσατε πολύ όμορφα , "ζεστά" αλλά και κατανυκτικά!!
    Και του χρόνου να'στε καλά!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πεπη μου τωρα που μεγαλωσα ....πραγματικα αισθανομια την αναγκη να περναω ετσι το Πασχα ...απλα , λιτα ...αλλαξα , να εισαι καλα για τις ευχες σου και του χρονου!! φιλια πολλα!

      Διαγραφή
  25. Υπέροχο μέρος! Από τα λίγα που με συνεπήραν έτσι μοναδικά...
    Σαν να είναι φτιαχτό σκηνικό για ταινία! Ζήλεψα την όμορφη αυτή εμπειρία σας στο Μοναστήρι :-)
    Και του χρόνου με Υγεία Μαίρη μου και Χρόνια Πολλά!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερινα μου σε ευχαριστω πολυ να σου πω ετσι αισθανεσαι Πασχα!! φιλακια!

      Διαγραφή
  26. Χριστός Ανέστη!!Χρόνια Πολλά με υγεία και δημιουργία!Όλα υπέροχα!
    Ευαγγελία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Ευαγγελια μου Αληθως Ανεστη!!! φιλια πολλα!

      Διαγραφή
  27. Χριστός Ανέστη Μαίρη μου!!!!!
    Εχουμε πάει στη Κλεισούρα και μας άρεσε πάρα πολύ!!!
    Η Ελλάδα είναι υπέροχη από άκρη σε άκρη!!!!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Xορταίνει το μάτι ομορφιά !!!!
    ΄Ομορφος τόπος !!!!!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφια μου εχει \ομορφιες η χωρα μας αλλα τελευταια με τη κριση δεν τις χαιρομαστε !!! πολλα φιλια σου στελνω!

      Διαγραφή
  29. Χρόνια Πολλά!!!
    Να έχεις υγεία και να χαίρεσαι την οικογένειά σου!!
    Τι όμορφος τόπος!!! Ελπίζω κάποια στιγμή να μπορέσω να πάω!!!
    Φιλάκια
    Νεφέλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νεφελη μου γεια σου και χρονια πολλα !! να πας εκει και σε πολλα αλλα μερη σου ευχομαι...πολλα φιλιά!

      Διαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας